Соціальний педагог Ткаченко Ірина Олександрівна
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту здобувачів освіти та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості.
Контактний телефон +38 (066) 529-44-42
Соціальний педагог:
– здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
– бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (куріння, алкоголізму, наркоманії, дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
– допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі здобувачів освіти у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
– проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
– є посередником між закладом освіти, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
Функції соціального педагога:
1. Прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
2. Консультативна: рекомендації здобувачам освіти, батькам, особам, що їх замінюють, класним керівникам, майстрам виробничого навчання, викладачам, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.
3. Захисна: захист прав здобувачів освіти, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях
4. Профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда здорового способу життя.
5. Соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій здобувачів освіти, сприяння професійному самовизначенню.
6. Організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі здобувачів освіти у науковій, технічній, художній творчості.
Питання, за якими можна звертатися до соціального педагога:
- формування гуманних відносин між здобувачами освіти та педагогами;
- охорона і захист прав та інтересів здобувачів освіти;
- вивчення особливостей особистості здобувача освіти, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
- вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
- створення атмосфери психологічного комфорту для здобувачів освіти у навчальній та поза навчальній діяльності;
- організація та координація різних видів поза навчальної діяльності дітей і підлітків;
- попередження конфліктів в учнівських колективах;
- допомога у професійному самовизначенні;
- орієнтація здобувачів освіти на здоровий спосіб життя;
- профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота із здобувачів освіти «групи ризику»;
- взаємодія з педагогами, практичним психолог, батьками, особами, що їх замінюють для надання допомоги здобувачам освіти.